Strašák jménem SPAM
Přidáno 15.03.2022V minulém článku jsme narazili na téma SPAM. Aby vaše zpráva nespadla do spamu, je nutné mít správně nastaveny technické parametry. To už umíme. Co dalšího můžeme udělat pro lepší doručitelnost? A čemu se naopak vyhnout? Přečtěte si 8 tipů, jak vyzrát na spamové filtry.
E-mail odesílatele
Ujistěte se, že vaše e-mailová adresa je správně napsaná. Měla by se také shodovat s vaší odesílací doménou. Tento e-mail by měl být funkční. To znamená, že jej pravidelně kontrolujete.
Předmět
Cílem spamu je chránit zákazníka před nevyžádaným sdělením. Vyhněte se tedy přemíře vykřičníků, otazníků, emotikon a v ideálním případě taky slovům, jako je sleva, akce, nebo výhodná nabídka. A své předměty testujte. 😊
Odkazy
Pokud text e-mailu obsahuje odkazy, je lepší je schovat do tlačítka, nebo pod odkaz skrytý v textu. Odkazy by měly v ideálním případě směřovat na stránky s vaší doménou.
Alternativní text
Nezapomeňte všechny obrázky a bannery, které v e-mailu použijete, popsat alternativním textem. Ne všichni e-mailoví klienti stahují obrázky automaticky a díky alternativnímu textu bude čtenáři hned jasné, co na obrázku je.
Poměr obrázků a textu
Ano, i na tohle anti-spamové filtry koukají. Obrázky by v e-mailu neměly převládat. Správný poměr je 60 % textu a 40 % obrázků.
Textová verze e-mailu
Jak už jsme psali výše, ne všichni e-mailoví klienti stahují obrázky automaticky. Ke každému e-mailu připište taky jeho textovou verzi, a to se všemi odkazy včetně možnosti odhlášení!
Přílohy
Přílohy e-mailu jsou vždy automaticky penalizovány. Pokud potřebujete k e-mailu přiložit přílohu, zvolte raději externí úložiště, na které v e-mailu odkažte.
Black list
Pokud vás klienti ručně označí za spam, dostanete se na tzv. black list. Důvodů může být více:
- Posíláte e-maily, které nekorespondují s očekáváním uživatelů
- Váš obsah je nezajímavý
- Příjemce vámnedal souhlas se zasíláním obchodních sdělení.
Návrat reputace je v tomto případě bohužel takřka nemožný.
V posledním článku ze série e-mail marketingu shrneme tipy a triky, které opravdu fungují.
Autorkou článku je Tereza Volná, e-mailing specialist ve společnosti Srovnejto.cz.