Jak začít s e-mail marketingem?
Přidáno 12.07.2021Chcete podpořit prodej, dát o sobě vědět, nebo budovat vztah se zákazníkem? Velice efektivní a levnou metodou je e-mailing. Proč ho nezanedbávat, co vše můžete získat a co k tomu budete potřebovat se dozvíte v prvním díle ze série článků o e-mail marketingu.
Oproti jiným marketingovým kanálům je e-mailing levný a když se dělá správně, dokáže vygenerovat velmi slušný zisk.
Co je e-mail marketing?
E-mail marketing je plánované rozesílání reklamních i nekomerčních e-mailů na stanovenou databázi adres. Výhodou oproti jiným marketingovým kanálům jsou především nízké náklady. Výsledky e-mailingu lze dobře měřit a umožňuje zasáhnout široké spektrum (potenciálních) klientů. E-mailing oceníte při udržování vztahů se současnými zákazníky.
Proč se zaměřit na e-mail marketing?
- Vylepšíte povědomí o firmě a vaší nabídce
- Zefektivníte prodej
- Budujete vztah a důvěru
- Kvalitním obsahem přinášíte zákazníkům hodnotné informace
Proč dělat e-mailing co nejkvalitněji?
Špatně postavená e-mailingová strategie nadělá více škody než užitku. Pracně vybudovaná databáze kontaktů se pod návaly spamového obsahu začne velice rychle ztenčovat. Je vždy lepší začínat pomalu a kvalitně. Jeden hodnotný newsletter měsíčně je vždy lepší než denní záplava balastu.
Jak začít?
První, co budete potřebovat je databáze kontaktů. Když máte kontakty, vyberte si e-mail marketingový nástroj. Těch je na trhu více a většinou jsou na slušné úrovni. Není se čeho bát, rychle se v něm naučíte orientovat. Spravovat a segmentovat databáze, tvořit kreativní šablony, automatizovat rozesílky, měřit první úspěchy… 😊
Co posílat?
- Rychlé informace o slevách a výhodných nabídkách
- Novinky z první ruky
- Náhled do zákulisí a zajímavosti o vašem podnikání
- Pravidelný přehled událostí
- Informace o soutěžích
Nezapomeňte měřit své úspěchy i případné neúspěchy. To, co připadá zajímavé vám, nemusí nutně zajímat vaše zákazníky a naopak. Většina e-mailových nástrojů umožňuje sledovat čísla jako například míru otevření, prokliku, nebo odhlášení. Sledujte je a přizpůsobujte rozesílky svým zákazníkům.
Jako první se zaměřte na předmět e-mailu, protože právě ten určuje, jestli si zákazník váš e-mail vůbec rozklikne. Nezapomínejte však ani na kvalitní obsah, který rozhoduje o splnění cíle, který si určíte (nákup, zapojení do soutěže, vyplnění dotazníku…).
Základem je, aby mail nepadal do spamu. Co pro to můžete udělat si podrobněji řekneme v jednom z dalších článků, teď jen ve stručnosti.
- Správné nastavení DSN záznamů
- Jednoduché odhlášení z odběru novinek
- Správně napsaný předmět
- Správný poměr obrázků a textu
Více o předmětu, kvalitním obsahu, ale i ke správnému technickému nastavení, práci s databází, zákonných požadavcích a správnému měření úspěchů si podrobně probereme v dalších článcích.
Autorkou článku je Tereza Volná, e-mailing specialist ve společnosti Srovnejto.cz.