Jak na obsah, který zaujme?
Přidáno 30.09.2021Předmět e-mailu čtenáře zaujme a navnadí k otevření. O splnění nastaveného cíle však rozhoduje právě obsah. Průměrná doba čtení e-mailu byla v minulém roce 11,82 vteřiny. Tato krátká chvíle rozhodne, jestli e-mail skončí v koši, nebo bude generovat zisk. Přinášíme pár jednoduchých pravidel, kterých stojí za to se držet.
1. Vsaďte na čistý design
Sdělení musí být jasné na první pohled. Vyhněte se přeplácaným šablonám, tmavému pozadí, nečitelným textům… Ideální velikost písma titulku je 22 a více. Tělo e-mailu by mělo být psáno velikostí písma 12–14, věta by měla mít 6 slov. Řádkování zachovejte 1,5násobek velikosti písma.
2. Dodržujte správný poměr obrázků a textů
Platí, že textu by mělo být alespoň 60 %. Celoobrázkové e-maily jsou penalizovány a snadno zahučí do spamu.
3. Vyzvěte čtenáře k akci
CTA, výzva k akci. Cílem CTA je upoutat pozornost čtenáře vašeho e-mailu a přimět ho, aby se proklikl přesně tam, kam potřebujete. Sdělení v CTA musí být stručné a jasné. Buďte konkrétní.
4. Nezapomínejte na textovou verzi
Ne vždy se e-mail načte tak, jak má. Ke každé e-mailové šabloně přikládejte textovou verzi e-mailu, včetně textových odkazů. Mimo jiné vám to pomůže k tomu, aby váš e-mail neskončil ve spamu.
5. Patička se všemi náležitostmi
Každý e-mail, který rozesíláte svým odběratelům musí obsahovat tři základní věci:
- Označení obchodního sdělení
- Identifikace odesílatele – plná adresa vaší společnosti
- Možnost odhlášení se z odběru e-mailů
Jak se vyznat ve zkratkách jako jsou DKIM, SPF nebo FBL? V příštím díle vás jednoduchou formou seznámíme s technickými náležitostmi.
Autorkou článku je Tereza Volná, e-mailing specialist ve společnosti Srovnejto.cz.