
10 tipů jak na perfektní předmět
Přidáno 31.08.2021Stejně jako vám, i vašim zákazníkům přistávají denně ve schránce desítky různých e-mailů. O tom, který e-mail otevřou a který rovnou zahodí rozhoduje především jeho předmět. Předmětem říkáte uživateli, jaký přínos pro něj otevření e-mailu bude mít. Chytře napsaný předmět vám pomůže výrazně zvýšit open rate a tím zvýší šance na větší konverze.
Koho předmět nezaujme, ten e-mail neotevře a tedy si nepřečte sdělení ani neproklikne – proto je předmět klíčová část e-mailu. Můžete mít sebelepší obsah, ale když příjemce e-mail přeskočí/smaže kvůli nezajímavému předmětu, ke skvělému obsahu se nedostane. A vy k žádanému prokliku a následné konverzi.
Jak by měl takový předmět vypadat? Co by měl a co by naopak neměl obsahovat? Jaké jsou současné trendy? Pojďme se na to podívat…
1. Jak upoutat pozornost?
Přirozená lidská zvědavost je ten klíč. Vzbuďte ve svých zákaznících touhu e-mail otevřít tím, že jim v předmětu naznačíte nepostradatelnou informaci.
Správně: „Tajný tip, díky kterému získáte o 20 % více zakázek“
TIP: Neopakujte předměty, ani ty úspěšné. E-maily by se vám mohly shlukovat v rámci konverzací.
2. Zbývá málo času…
Vzpomeňte si, kdy jste naposledy zvažovali koupi produktu ve slevě, ale nebyli jste si tak úplně jisti, zda jej skutečně potřebujete. No, a teď si představte, že zbývá poslední kus. Urgence a tlak na čas zkrátka funguje.
Správně: „Kapacita semináře je téměř naplněna – posledních pár míst za zahajovací cenu“
3. Zájem o věc je klíčový
Otevřete téma, které příjemce zajímá! Víte nejlépe, co chtějí vaši zákazníci. Nabídněte jim to, ale fikaně.
Správně: „5 věcí, které potřebujete znát, než začnete podnikat“
4. V jednoduchosti je krása
Předmět by měl být krátký a úderný. Doporučujeme držet se mezi 30 až 60 znaky. Je důležité si uvědomit, že velká část uživatelů si čte e-maily na mobilních telefonech. Kontrolujte si, jak se zobrazují na tom vašem.
Správně: „10 tipů jak na perfektní předmět“
Špatně: „Známe deset tipů, kterým vyladíte předmět newsletteru k dokonalosti. Jaké to jsou a co rozhodně nedělat?“
5. Lež má krátké nohy
Neslibujte v předmětu nic, co následně nesplníte. Ztracenou důvěru zákazníka zpět nezískáte.
Správně: „Slevy až 70 % na vybrané kousky“
Pokud takové slevy skutečně neexistují, nepište o nich. Mimochodem, tento předmět má ještě jednu chybu, viz další bod.
6. Zakázaná slova
Spam je neúprosný. Slova jako sleva nebo akce požírá velmi často. Taky se mu obvykle nelíbí CAPS LOCK a větší množství znaků!!!
Správně: „Pořiďte si vybrané kousky až o 70 % výhodněji“
Špatně: „SLEVY až 70 % na vybrané kousky!!!“
7. Jen jedno sdělení
Netříštěte pozornost svého zákazníka. Sdělte mu jen jednu nejdůležitější informaci.
Správně: „Nahlédněte do zákulisí: jaké bylo léto v naší firmě?“
Špatně: „Co se v naší firmě odehrálo za poslední tři měsíce? A na jaké novinky se můžete těšit na podzim?“
8. Proč se vůbec obtěžovat?
Zeptejte se sami sebe, proč by se měl zákazník vůbec obtěžovat čtením vašeho e-mailu? Buďte kritičtí. Opravdu je pro něj sdělení přínosem?
Správně: „Pěkný e-mail hravě zvládnete i bez grafika. Jak na to?“
9. Seriály táhnou
Máte příběh na pokračování? Dejte o tom svým zákazníkům vědět. Pokud otevírali předešlé e-maily, s největší pravděpodobností je nenechá chladnými ani tento.
Správně: „Jak zvládnout přijímačky na VŠ? Tip číslo 8“
10. Info z první ruky
Lidé chtějí být v obraze. Pokud máte hodnotné informace jako jedni z prvních, podělte se o ně.
Správně: „Jak se změní trh práce v roce 2022?“
A co používání emotikon? To je na zvážení. Pokud je vaše sdělení neformální a tyto symboly sedí k vaší cílové skupině, zkuste je občas použít, ovšem nepřehánějte to s nimi. Pomohou oddělit váš předmět od desítek jiných předmětů ve schránce, ale jejich větší množství působí nedůvěryhodně. Taky si ověřte, že se zobrazují správně a to jak na desktopu, tak na telefonu. Emotikony, které můžete použít najdete například zde.
K testování emotikon v předmětu zkuste A/B testy. Ty vám napoví nejvíce, co vám funguje a s čím naopak nemá smysl ztrácet čas. Kromě emotikon a předmětů se vyplatí otestovat i jméno odesílatele. Obvykle zní lépe (a má vyšší open rate) přidání vašeho jména před název firmy, než obligátní info@firma.cz. Předměty můžete i personalizovat. Přidáním oslovení do předmětu taky obvykle zvýšíte open rate.
TIP na závěr: Preheader. To je text, který se zobrazí v náhledu za předmětem, ale nezobrazuje se v samotném obsahu e-mailu. Ujistěte v něm uživatele, že se v e-mailu dočte opravdu to, co mu nabídnete v předmětu. Navnadíte jej tím k otevření e-mailu.
Předmět už zvládnete s přehledem a v příštím článku se zaměříme na samotný obsah. Protože předmět otevírá dveře, ale až obsah skutečně prodává.
Autorkou článku je Tereza Volná, e-mailing specialist ve společnosti Srovnejto.cz.