Stejně jako vám, i vašim zákazníkům přistávají denně ve schránce desítky různých e-mailů. O tom, který e-mail otevřou a který rovnou zahodí rozhoduje především jeho předmět. Předmětem říkáte uživateli, jaký přínos pro něj otevření e-mailu bude mít. Chytře napsaný předmět vám pomůže výrazně zvýšit open rate a tím zvýší šance na větší konverze.
Koho předmět nezaujme, ten e-mail neotevře a tedy si nepřečte sdělení ani neproklikne – proto je předmět klíčová část e-mailu. Můžete mít sebelepší obsah, ale když příjemce e-mail přeskočí/smaže kvůli nezajímavému předmětu, ke skvělému obsahu se nedostane. A vy k žádanému prokliku a následné konverzi.
Jak by měl takový předmět vypadat? Co by měl a co by naopak neměl obsahovat? Jaké jsou současné trendy? Pojďme se na to podívat…
1. Jak upoutat pozornost?
Přirozená lidská zvědavost je ten klíč. Vzbuďte ve svých zákaznících touhu e-mail otevřít tím, že jim v předmětu naznačíte nepostradatelnou informaci.
Správně: „Tajný tip, díky kterému získáte o 20 % více zakázek“
TIP: Neopakujte předměty, ani ty úspěšné. E-maily by se vám mohly shlukovat v rámci konverzací.
2. Zbývá málo času…
Vzpomeňte si, kdy jste naposledy zvažovali koupi produktu ve slevě, ale nebyli jste si tak úplně jisti, zda jej skutečně potřebujete. No, a teď si představte, že zbývá poslední kus. Urgence a tlak na čas zkrátka funguje.
Správně: „Kapacita semináře je téměř naplněna – posledních pár míst za zahajovací cenu“
3. Zájem o věc je klíčový
Otevřete téma, které příjemce zajímá! Víte nejlépe, co chtějí vaši zákazníci. Nabídněte jim to, ale fikaně.
Správně: „5 věcí, které potřebujete znát, než začnete podnikat“
4. V jednoduchosti je krása
Předmět by měl být krátký a úderný. Doporučujeme držet se mezi 30 až 60 znaky. Je důležité si uvědomit, že velká část uživatelů si čte e-maily na mobilních telefonech. Kontrolujte si, jak se zobrazují na tom vašem.
Správně: „10 tipů jak na perfektní předmět“
Špatně: „Známe deset tipů, kterým vyladíte předmět newsletteru k dokonalosti. Jaké to jsou a co rozhodně nedělat?“
5. Lež má krátké nohy
Neslibujte v předmětu nic, co následně nesplníte. Ztracenou důvěru zákazníka zpět nezískáte.
Správně: „Slevy až 70 % na vybrané kousky“
Pokud takové slevy skutečně neexistují, nepište o nich. Mimochodem, tento předmět má ještě jednu chybu, viz další bod.
6. Zakázaná slova
Spam je neúprosný. Slova jako sleva nebo akce požírá velmi často. Taky se mu obvykle nelíbí CAPS LOCK a větší množství znaků!!!
Správně: „Pořiďte si vybrané kousky až o 70 % výhodněji“
Špatně: „SLEVY až 70 % na vybrané kousky!!!“
7. Jen jedno sdělení
Netříštěte pozornost svého zákazníka. Sdělte mu jen jednu nejdůležitější informaci.
Správně: „Nahlédněte do zákulisí: jaké bylo léto v naší firmě?“
Špatně: „Co se v naší firmě odehrálo za poslední tři měsíce? A na jaké novinky se můžete těšit na podzim?“
8. Proč se vůbec obtěžovat?
Zeptejte se sami sebe, proč by se měl zákazník vůbec obtěžovat čtením vašeho e-mailu? Buďte kritičtí. Opravdu je pro něj sdělení přínosem?
Správně: „Pěkný e-mail hravě zvládnete i bez grafika. Jak na to?“
9. Seriály táhnou
Máte příběh na pokračování? Dejte o tom svým zákazníkům vědět. Pokud otevírali předešlé e-maily, s největší pravděpodobností je nenechá chladnými ani tento.
Správně: „Jak zvládnout přijímačky na VŠ? Tip číslo 8“
10. Info z první ruky
Lidé chtějí být v obraze. Pokud máte hodnotné informace jako jedni z prvních, podělte se o ně.
Správně: „Jak se změní trh práce v roce 2022?“
A co používání emotikon? To je na zvážení. Pokud je vaše sdělení neformální a tyto symboly sedí k vaší cílové skupině, zkuste je občas použít, ovšem nepřehánějte to s nimi. Pomohou oddělit váš předmět od desítek jiných předmětů ve schránce, ale jejich větší množství působí nedůvěryhodně. Taky si ověřte, že se zobrazují správně a to jak na desktopu, tak na telefonu. Emotikony, které můžete použít najdete například zde.
K testování emotikon v předmětu zkuste A/B testy. Ty vám napoví nejvíce, co vám funguje a s čím naopak nemá smysl ztrácet čas. Kromě emotikon a předmětů se vyplatí otestovat i jméno odesílatele. Obvykle zní lépe (a má vyšší open rate) přidání vašeho jména před název firmy, než obligátní info@firma.cz. Předměty můžete i personalizovat. Přidáním oslovení do předmětu taky obvykle zvýšíte open rate.
TIP na závěr: Preheader. To je text, který se zobrazí v náhledu za předmětem, ale nezobrazuje se v samotném obsahu e-mailu. Ujistěte v něm uživatele, že se v e-mailu dočte opravdu to, co mu nabídnete v předmětu. Navnadíte jej tím k otevření e-mailu.
Předmět už zvládnete s přehledem a v příštím článku se zaměříme na samotný obsah. Protože předmět otevírá dveře, ale až obsah skutečně prodává.
Soutěž s Coolcredit.cz.cz je u konce a zná své výherce. Podívejte se, kdo vyhrál finanční odměny! Připomínáme, že po celou dobu soutěže byla navýšená provize na 1 925 Kč, která se díky dosažení skvělých výsledků prodlužuje i nadále.
Správné fungování našich stránek zajišťují nutné cookies. Abychom mohli stránky vylepšit a Vy se
na nich
lépe orientovali, potřebujeme statistické cookies. Díky marketingovým cookies připravíme reklamu
přímo pro
Vás. Svůj souhlas udělujete společnosti Elephant Orchestra, s.r.o. a můžete ho kdykoliv odvolat.
Vlastní nastavení
Nutné
Vždy aktivní
Nutné cookies potřebujeme ke správnému fungování stránek na počítači a mobilu,
bezpečnosti nebo
funkčním formulářům. Z tohoto důvodu je nemůžeme vypnout.
Statistické
Statistické cookies nám pomáhají zjistit, odkud k nám lidé přicházejí a jak se na
stránkách
chovají. Díky tomu vylepšujeme naše stránky, abyste se na nich i Vy lépe
orientovali. Tyto
cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete kdykoliv odvolat.
Marketingové
Díky marketingovým cookies Vám můžeme ukázat nabídky, které jste si už prohlíželi, i
mimo naše
stránky. Pokud tyto cookies nepřijmete, reklam bude pořád stejně, ale na věci, které
Vás
nezajímají. Tyto cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete
kdykoliv
odvolat.
Použití souborů cookies
Co jsou cookies?
Cookies jsou malé datové soubory, které navštívená webová stránka
odešle do
Vašeho prohlížeče.
K čemu cookies používáme?
Cookies pomáhají k Vašemu efektivnímu prohlížení webových stránek,
jejich rozvoji
a zobrazování adekvátních reklamních sdělení.
Cookies zejména slouží k:
Zajištění správné funkčnosti našich webových stránek, aby Vaše
činnosti
při vyplňování formulářů a v klientské sekci byly maximálně přívětivé.
Zajištění bezpečného přihlášení, Vašemu ověřování, prevenci
podvodného
přihlašování a ochraně Vašich dat před neautorizovaným přístupem.
Uložení Vašich přihlašovacích údajů, takže je nemusíte pokaždé
znovu
zadávat.
Zajištění vzhledu webových stránek vzhledem k Vašim
preferencím a
požadavkům.
Analýze návštěvnosti, chování, Vašich preferencí a zájmů.
Nabízení reklamy u všech našich partnerů.
Které typy cookies používáme?
Webová stránka srovnejto.cz používá následující typy cookies z hlediska jejich
funkce:
Nutné – jedná se o cookies nezbytné pro fungování webových
stránek.
Statistické – jedná se o cookies zajišťující informace o tom,
odkud
přicházíte, jaké vyhledávací zařízení využíváte, dobu návštěvy na webové stránce, způsob
využívání
webové stránky, případně Vaše chování.
Marketingové – shromažďují informace za účelem přizpůsobení
nabízené
reklamy Vašim zájmům, umožňují propojení se sociální sítí, zobrazování nabídek inzerentů
třetích stran,
hodnocení efektivity reklamy napříč webovými stránkami, hlášení kroků na webové stránce,
výpočet
kliknutí na reklamu partnera či inzerenta.